„Statystyka to sztuka wyciągania wniosków z chaosu danych”. – Stephen Stigler

To już kolejna odsłona naszego matematycznego projektu, który pokazuje, że matematyka to nie tylko liczby, a statystyka – to język, w którym mówi współczesny świat. Zaczęliśmy od podstaw: mierniki statystyczne, pojęcia, definicje. Ale szybko opuściliśmy szkolne ramy i weszliśmy w rolę młodych badaczy rzeczywistości. Uczniowie sami formułowali pytania, które ich naprawdę interesują, tworzyli autorskie ankiety (także z wykorzystaniem nowych technologii), analizowali dane, a potem… przekładali liczby na ciekawe historie. Canva, Google Formularze, wykresy, grafiki, prezentacje – matematyka spotkała cyfrowe kompetencje, a kreatywność poszła z nimi pod rękę. Ten projekt to nie tylko nauka matematyki. To szkoła życia, krytycznego myślenia i odwagi w zadawaniu pytań. To także oswajanie nowych technologii, umiejętność pracy zespołowej i budowanie pewności siebie – kompetencji niezbędnych w dorosłym życiu. Duma? Ogromna. Efekty? Zachwycające. Uczniowie? Przekonani, że matematyka ma sens, kiedy ma kontekst.