- Szczegóły

Opiekun Samorządu Uczniowskiego:
Aldona Czernecka-Mitera – nauczycielka języka francuskiego
Zarząd Samorządu Uczniowskiego:
Krystian Dumara - 2B - przewodniczący
Kamil Giebał - 2A -wiceprzewodniczący
Julia Czekańska - 1A – członek Zarządu
Natalia Wnęk - 1C - członek Zarządu
Damian Banak - 1D - członek Zarządu
Natalia Burzec - 2D - członek Zarządu
Rada Uczniowska:
Julia Czekańska - 1A
Izabela Wieczorek - 1B
Aleksandra Augustyńska - 1C
Jakub Czerny - 1D
Dagmara Leszkiewicz - 2A
Aleksandra Szczupak - 2B
Natalia Lech - 2C
Natalia Burzec - 2D
Gabriela Bodziony - 3A
Julia Goin - 3B
Kamil Kasprzykowski - 3C
Gabriela Kamykowska - 3D
Plan pracy Samorządu Uczniowskiego
V Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Tarnowie
w roku szkolnym 2018/2019
"Wzywam o magna charta libertatis, o prawa dziecka. [...] niespornym jest prawo [dziecka] do wypowiadania swych myśli, czynnego udziału w naszych o nim rozważaniach i wyrokach. Gdy dorośniemy do szacunku i ufności, gdy samo zaufa i powie, co jest jego prawem – mniej będzie zagadek i błędów".
(Korczak, Dzieła, 1993)
Cele działalności Samorządu Uczniowskiego:
- Aktywizowanie życia społecznego w szkole oraz rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej.
- Promowanie szkoły na zewnątrz poprzez udział w różnego rodzaju imprezach kulturalnych oraz akcjach charytatywnych.
- Współorganizowanie uroczystości szkolnych oraz obchodów państwowych zawartych
w terminarzu imprez szkolnych na dany rok szkolny. - Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji oraz tradycji miasta i regionu, a także kształtowanie patriotycznych postaw uczniów.
- Kształtowanie umiejętności planowania działalności, współpracy i współdziałania.
- Wpajanie zasad „zdrowej” rywalizacji i motywowanie do wysiłków na rzecz klasy oraz szkoły.
- Przygotowanie uczniów do efektywnego współdziałania w zespole oraz budowania więzi międzyludzkich.
- Uczenie się samodzielności, aktywności, organizacji życia kulturalnego w szkole
i środowisku. - Kształtowanie umiejętności organizowania i kulturalnego spędzania wolnego czasu.
- Kształtowanie umiejętności działania w zespole, tworzenia warunków do aktywności społecznej i wzmacnianie samodyscypliny uczniów.
- Kształtowanie gotowości podejmowania obowiązków i odpowiedzialności za ich realizację.